ВИХОВНА РОБОТА

Звіт про стан виховної роботи за 2016-2017 н.р.

 

У виховні роботі педагогічний колектив школи керується Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», методичними рекомендаціями з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 році., Концепцією національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах, наказ Міністерства від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України», Лист Міністерства від 30.01.2014 № 1/9-80 "Щодо профілактичної роботи з запобігання  правопорушенням та злочинності серед дітей та учнівської молоді", Стратегія національно-патріотичного виховання.

Протягом навчального  згідно плану роботи школи були заплановані та проведені заходи різного спрямування, зокрема в рамках предметних тижнів та тематичних місячників:

Тиждень фізичної культури (Чорношвець В.В.)

Тижні правових знань   (Рокитянська І.І.)

Місячник «Увага! Діти на дорозі» (Ляшенко М.М, класні керівники);

Тижні безпеки дорожнього руху (Ляшенко М.М., класні керівники)

Тиждень толерантності (Ляшенко М.М.);

Тиждень хімії (Леоненко В.В.)

Тиждень математики, фізики та інформатики (Козачок Т.М., Леоненко В.В.)

Тиждень трудового навчання (Чорношвець В.В.)

Тиждень історії  (Рокитянська І.І.)

Місячник військово-патріотичного виховання (Чорношвець В.В., Рокитянська І.І.)

Тиждень музичного  та образотворчого мистецтва (Ляшенко М.М., Давиденко В.М.)

Тиждень англійської мови  (Любченко І.М.)

Тиждень початкової школи (Ткач А.Ю., Калниш Г.Д., Скоробогатько С.І, Леоненко Л.А.)

Місячник культури спілкуваня та поведінки учасників навчально-виховного процесу (Ляшенко М.М., Рокитянська І.І., класні керівники)

Декада української мови  (Вакула О.Ф, Скляр Л.М.)

Тиждень біології  (Кривцов Ю.М.)

Тиждень географії (Кривцов Ю.М.)

Тиждень зарубіжної літератури (Стоян О.В,)

Тиждень психології  (Ляшенко М.М.)

Місячник боротьби з туберкульозом (Ляшенко М.М.)

Також діти взяли участь і в інших заходах класного, шкільного та міського рівня:

01.09  відбулася урочиста лінійка присвячена Дню знань (Ляшенко М.М). Проведено заходи :  змагання з легкоатлетичного кросу та волейболу  (Чорношвець В.В.). Також були проведені тематичні заходи в рамках Дня  здоров’я.   Відбулася учнівська конференція дитячого об’єднання «Еко»: підсумки роботи за минулий рік та затвердження плану роботи на 2016-17 н.р.(5-9 класи) (Кривцов Ю.М., науковий комітет). До дня вчителя був проведений святковий концерт. В листопаді 2016  року в школі був проведений І етап VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка. На міському етапі цього конкурсу наш заклад представляла учениця 8 класу Донченко Ксенія (вчитель Скляр Л.М.) Також  був проведений І етап ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. За результатами шкільного етапу на міському рівні в цьому конкурсі взяли участь учень 3 класу Ракітін Олександр (вчитель Леоненко Л.А.) та учениця 5 класу Денисенко Є. (вчитель Скляр Л.М.). А за результатами Всеукраїнського конкурсу «Диво калинове» учениця 7 класу Леоненко Б. (вчитель Вакула О.Ф.)  та учениця 8 класу Донченко Кенія (вчитель Скляр Л.М.) посіли ІІІ місце у своїй віковій категорії. 9 листопада в День української писемності учні та педагоги закладу долучилися до написання радіодиктанту національної єдності; Учні школи взяли участь у святковому заході «Осінній бал». Відбулась товариська зустріч з футболу між збірними командами нашої школи та школи с. Н. Піщане. В 2 проведених матчах учні нашої школи поступилися супернику. До дня  пам'яті жертв голодоморів  в Україні були проведені наступні заходи: - загальношкільна учнівська лінійка «У молитві схиляємо коліна»; - виховні години «Вічно жива пам'ять...»; - участь у Всеукраїнській акції «Засвіти свічку», урок пам`яті « З присвятою замореним голодом » , екскурсії до музейного куточку бойової слави (до стенду Голодомор 1932-1933 рр.) (28.11, Рокитянська І.І., кл.керівники). Проведені  бесіди  до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом і толерантності з ВІЛ-позитивними людьми і відбулася виставка малюнків і плакатів з попередження захворювання на СНІД. Учні середньої ланки взяли участь у загальношкільному заході «Андріївські вечорниці», для учнів молодшої та середньої ланки були проведені новорічні ранки, також учні школи створили стрічку новорічних привітань, яка прикрасила коридор школи. Були проведені : Години спілкування до дня соборності України «Люби Україну – твою рідну Землю» (Рокитянська І.І.), бесіди до Міжнародного дня памяті  жертв Голокосту та Дня памяті Героїв Крут (Рокитянська І.І.), загальношкільний захід «День доброї справи» (Лшенко М.М.), діти взяли участь у заходах до Дня виводу військ із Афганістану (Рокитянська І.І.). Були проведені також наступні заходи: загальношкільне свято «Прощавай зимонько, прощавай!» (Рокитянська І.І.), пошта   святкових Валентинок (Ляшенко М.М.), Шкільна виставка поробок «Подарунок мамі» до Міжнародного свята жінок (Ляшенко М.М.), Святкові стіннівки до Міжнародного дня жінки (Рокитянська І.І.), Акція «Година Землі» (Ляшенко М.М.), Концертна програма для працівників школи та ветеранів педагогічної праці до Міжнародного дня жінки (Рокитянська І.І.), День пам’яті аварії на ЧАЕС. (в рамках Дня ЦО) (Ляшенко М.М.), Години спілкування до Всесвітнього дня здоров’я (кл.керівники), тематичні стіннівки «Наше здоров’я в наших руках» (Рокитянська І.І.), Операція «Посади дерево» (Чорношвець В.В., Кривцов Ю.М.), Акція «Не сміти!» до Всеукраїнського Дня довкілля (кл.керівники), Гуморина  до Дня сміху «Смійтесь на здоров’я» (Ляшенко М.М.), виставка великодних писанок (Рокитянська І.І.), Концертна програма до Дня Матері (Рокитянська І.І., Давиденок В.М., класні кервники), Свято останнього дзвоника (Ляшенко М.М., кл.керівники), Свято «Прощавай , Букварику» (1 клас) (Ткач А.Ю.). Також в   закладі були предметні інтерактивні конкурси:  гра "Кенгуру", конкурс «Колосок», «Бебрас», «Грінвіч», «Лелека». Також було організовано відпочинок  дітей під час осінніх, зимових та весняних канікул (за окремим планом).

Класними керівниками 1-9 класів проведені відкриті виховні години:

Клас

Кл.керівник

Тема

1

Ткач А.Ю.

І семестр – «Чарівні слова відкривають серця »

ІІ семестр – «Перші весняні квіти» 

2

Калниш Г.Д.

І семестр – «Україна – наш спільний дім »

ІІ семестр – «Чарівний світ казок» 

3

Леоненко Л.А.

І семестр – «Усі професії потрібні, усі професії важливі »

ІІ семестр – «Я граю в ляльковому театрі » 

4

Скоробогатько С.І.

І семестр – «Що означає бути вихованими»

ІІ семестр – «Себе я бачу у дзеркалі природи» 

5

Стоян О.В.

І семестр – 

ІІ семестр –

6

Леоненко В.В.

І семестр – «Толерантність»

ІІ семестр – «Традиції мого народу» 

7

Рокитянська І.І.

І семестр – «Країна моїх мрій» - грудень

ІІ семестр – «Я в учнівському колективі» 

8

Козачок Т.М.

І семестр – «Країна ,в якій я живу» - грудень

ІІ семестр – «У світі професій» 

9

Чорношвець В.В.

І семестр – «Бережи себе»

ІІ семестр – «Презентація професій» 

Були заплановані та організовані наступні шкільні конкурси та виставки: « Свято квітів », «Школа наш дім», «Моя рідна школа», «Конкурс на кращий класний куточок»«Ми за мир  на  планеті  Земля» (до  Міжнародного  дня миру ), «Ми за корисні продукти!» до Всесвітнього дня здoрoвoгo харчування, « Ходить гарбуз по городу »,     « Збережемо ялинку разом», «Новорічний сувенір»,  конкурс стіннівок до Дня вчителя, «Новорічний сувенір», стіннівки до Дня ЦО, Парад вишиванок, День Європи, «Наш активний клас» за результатами яких були визначені наступні переможці:


«Свято квітів»

Молодша школа

І-4 і 1 клас

ІІ- 2 клас

ІІІ – 3 клас

Середня школа

І- 5 клас

ІІ – 2 клас

ІІІ – 3 клас

конкурс “Моя рідна школа”

І- Стеценко Н, 7 клас, Приходько К., 6 калас

ІІ- Радько А., 5 клас, Ніколаєва К, 6 клас

ІІІ- Бобошко В.5 клас, Король К, 9 клас

конкурс “Ми за мир на планеті Земля

І- Ворона Н, 4 клас, Кіріченко А, 2 клас

ІІ – Стеценко Н., 7 клас

ІІІ – Новікова С, 2 клас

Шкільний етап конкурсу творчих робіт, присвячений захисникам Вітчизни (номінації «Малюнок», «Вірш»)

І – Стеценко Н., 7 клас

ІІ – Король К., 9 клас

Конкурс на кращий  куточок

Молодша школа

І –  4 клас

ІІ – 1 клас

ІІІ – 3 клас

 

Старша школа

І –7 клас

ІІ- 6 клас

ІІІ – 5 клас

Виставка – конкурс  « Збережемо ялинку разом»

Молодша ланка

I місце – Гончаренко М., 4 клас

Старша ланка

I місце – Гончаренко А., 8 кл

Світ сімейних  за результатами якого були визначені наступні переможці:

І- Приходько К, 5.кл, Чорноштан Н., 1 кл

ІІ – Кіріченко А. 2 кл, Прошкіна А, 7 кл.

ІІІ – Бобошко В. 5 кл, Донченко К,8 кл.

конкурс “Ходить гарбуз по городу

І- Учні 2 класу

ІІ- Скрипченко В та Скрипченко Д., 3 кл.

ІІІ- Бабіров Т, 1 кл,, Радько А, 5 кл, Донченко К, 8 кл.

Конкурс Стінівок до Дня вчителя

І-  7 клас

ІІ- 6 клас

ІІІ- 5 клас

IV-8 клас

V- 9 клас

«Новорічний сувенір»

Молодша ланка

I місце – Бабіров Т. 1 клас

ІІ місце – учні ІІ класу

 

Старша ланка

I місце – Радько А. 5 клас

ІІ місце – Прошкіна А. 7 клас

Стінівки до дня ЦО

І-  6 клас

ІІ- 5 клас

ІІІ- 7 клас

Парад вишиванок

Молодша ланка

I місце –3 клас

ІІ місце – 1 і 2 клас

ІІІ місце – 4 клас

Старша ланка

I місце –5 клас

ІІ місце – 6 і 7 клас

ІІІ місце – 8 клас

ІУ місце – 9 клас

День Європи

I місце –7 клас

ІІ місце – 5 клас

ІІІ місце – 6,8 і 9 клас

     «Наш активний клас»

Молодша ланка

I місце –1 клас

ІІ місце –4 клас

ІІІ місце – 2 клас

ІУ місце – 3 клас

 

Старша ланка

I місце –7 клас

ІІ місце – 5 клас

ІІІ місце – 6  клас

ІУ місце – 8 клас

У місце – 9 клас


Учні прийняли активну участь у міських конкурсах «Збережемо ялинку », конкурсі-пленері «Моє рідне  місто» (Ляшенко М.М.)за результатами якого учениця 6 класу Приходько Карина посіла ІІІ місце, «Новорічний сувенір» ІІІ місце у своїй віковій категорії посіли учень 1 класу Бабіров Тімур та учениця 5 класу Радько Анна, конкурсі вокалістів «Співоча веселка» де учениця 8 класу Романова Єизавета посіла ІІІ місце, міському етапі Всеукраїнського фестивалі ДЮП за результатами якого агітбригада нашого закладу «Рятівник» посіла ІІІ місце, конкурсі мультимедійних проектів з історії де учениця 7 класу Леоненко Богдана взяла участь з проектом «Стежинами рідного краю: вулиця Соборна».

В навчальному закладі активно здійснюється правоосвітня робота та робота  з попередження правопорушень. Правоосвітня робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. Для учнів 9-х класів читається курс «Основи правознавства», Освітня робота учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та позашкільних заходів. Ефективною формою роботи стало проведення Тижня правових знань у школі.У рамках Тижня правових знань проводився ряд заходів, Перегляд науково-популярного фільму « Конвенція про права дитини», Тренінгове заняття «Формування правового світогляду», Гра “Юридичний футбол”, Виставка літератури на правову тематику в шкільній бібліотеці на тему: «Я і закон», Гра-мандрівка «Права у моєму житті». Другою важливою складовою частиною шкільної системи правового виховання є робота з попередження правопорушень. Вона здійснюється через організацію діяльності Ради Профілактики, взаємодією міських служб у справах неповнолітніх, сім'ї й та молоді та органами ювенальної превенції. Засідання Ради Профілактики проводяться щомісячно з залученням учнів, які стоять на шкільному обліку та учнів схильних до правопорушень. В ході засідань у проаналізована роботи за минулий рік, затверджений склад та план роботи РП на рік, план сумісних заходів з представником ювенальної превенції та міською службою у справах неповнолітніх, сім'ї й та молоді з метою профілактики правопорушень, негативних явищ, уточнено банк даних про учнів, схильних до правопорушень, проведено  бесіди з учнями, зустрічі з батьками учнів, що схильні до правопорушень, тестування учнів на схильність до девіантної поведінки. У профілактиці правопорушень вагому допомогу надає служба у справах дітей. Також проводяться профілактичні рейди «Урок», «Канікули» та «Діти вулиць»,  з метою виявлення учнів , які відсутні в школі під час навчального процесу без поважних причин та  контролю за учнями в позаурочний час. Учні, схильні до правопорушень, залучаються до заходів, які проводяться в школі. Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на педрадах, нарадах при директорі, засіданнях м/о класних керівників.

 

В 2016 - 2017  н.р. особлива увага надається військово - патріотичому вихованню. На базі навчального закладу активно проводиться виховна робота даного спрямування. Проведено заходи : Уроки мужності до Дня визволення м.Суми від фашистських загарбників (Рокитянська І.І.) До дня захисника України протягом тижня були проведені заходи за окремим планом, а саме : Спортивні змагання серед учнів 5-9 класів, урок-реквієм «З відданістю Україні в серці», екскурсії до музейного куточку бойової слави. В закладі також 13 жовтня відбувся грандіозний захід – благодійний ярмарок «Нашим героям» під час якого було зібрано 1260 гривень. Ці кошти були передані благодійному фонду «Фенікс» для допомоги воїнам АТО, на ці кошти були придбані фільтри для установки «Град». Дня визволення міста та 72-ї річниці визволення України  від фашистських загарбників були проведені уроки мужності (Рокитянська І.І.), бесіди, круглі столи ,присвячені Дню партизанської слави, та екскурсіїї до музейного куточку бойової слави. Також були проведені грандіозні заходи патріотичного спрямування : Парад вишиванок та концерт до Дня Матері. В навчальному закладі пошуковою  групою «Патріот» був оновлений стенд для музейного куточку «Хоробрі серця », присвячений воїнам АТО, а також   бійці, яким були передані кошти з благодійного ярмарку передали для музейного куточку Подяку школі за активну допомогу, член пошукового загону Леоненко Богдана взяла участь у конкурсі мультимедійних проектів з історії на краєзнавчу тематику «Стежинами рідного краю: вулиця Соборна». . Діти приймають активну участь у конкурсах, позакласних заходах, виставках  та з радістю обговорюють  актуальні питання сьогодення в рамках проведення заходів.

2015-2016 навчальний рік

 Усі діти народжуються геніями, і лише потім ми, дорослі, псуємо їх”, -   так зазначив відомий американський педагог і лікар Глен Доман. Тому мета виховної роботи школи – побачити й виховати в кожному учневі Людину. Порядну, добру, інтелектуально розвинену, патріота рідної держави, творчу, небайдужу до навколишнього світу. Людину, якою можна пишатися, яка гідно пройде з високо піднятою головою через усе життя. Виховати таку людину непросто – тут замало знати сучасні технології й методики навчання, втілювати їх у практику. Найголовніше – треба бачити в кожній дитині Особистість, якою вона вже є, і Людину, якою вона стала. 

Однією з провідних ліній в системі національної  освіти завжди було  виховання дітей. Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» визначає метою виховання формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується у соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. У процесі виховання у дітей має бути сформовано ціннісне ставлення до себе, сім'ї, суспільства і держави, людей, природи, мистецтва, праці. Вирішувати ці завдання покликана школа у тісній взаємодії з сім'єю і громадськістю. 
        Реалізуючи завдання, визначені Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», вчителі закладу  працюють над нагальними питаннями в контексті методичної проблеми школи: «Моделювання навчально-виховного процесу на основі розвитку самоосвітньої та творчої активності вчителя та учнів». 
        Виховна діяльність у школі спрямована на створення необхідних умов для адаптації школярів до соціуму шляхом включення їх в практичну соціально-значущу діяльність на всебічний розвиток соціальної активності учнів, що перш за все передбачає виконання кожним із них конкретного суспільного доручення, навчання учнів навичками та умінням організаторської роботи з постійним і послідовним удосконаленням та розвитком їх досвіду, забезпечення поєднання педагогічного управління і дитячого самоврядування. Створена у школі система виховної роботи дозволяє учням отримати досвід соціальної активності, сприяє формуванню життєвих компетенцій школярів. 
        Уся виховна діяльність у школі, у класних колективах спланована та реалізовувалася відповідно до напрямків Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»: 

     - ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
        - ціннісне ставлення до людей
        - ціннісне ставлення до себе
        - ціннісне ставлення до природи
        - ціннісне ставлення до мистецтва
        - ціннісне ставлення до праці

Тому саме з року в рік наші педагоги працють саме  над вирішенням найважливіших питань в сисемі виховної роботи.

Саме, що стосуєтся 2015-2016 н.р. то упродовж навчального року робота педагогічного  колективу була спрямована на забезпечення належних умов навчання та виховання школярів, зміцнення їхнього здоров’я  та фізичного розвитку. Охоплення учнів різними напрямками позанавчальної та виховної роботи, а також цілеспрямована робота зі здібними учнями дали непогані результати, а саме:

      Всеукраїнський літературно-мистецький конкурс «Я гордий тим, що українець зроду» - І місце посіла Пугач М., 9 клас, у номінації «Поезія»(учитель Скляр Л.М.);

      обласні змаганнях з футболу - І місце в складі команди "Фрунзенець"  та визнаний кращим бомбардиром  серед учасників 2003 - 2004 р.н.  Гончаренко Вадим ,  7 клас;

      міський конкурс «Диво калинове» - І місце Пугач М. , 9 клас, номінація «Поезія»(учитель Скляр Л.М.), твори учениці 6 класу Леоненко Б. відзначені журі конкурсу (учитель Вакула О.Ф.);

      ІІ етап VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка – ІІІ місце Донченко К., 7 клас (учитель скляр Л.М.);

       міський  конкурс-пленер  « Моє рідне місто »  -  III місце Приходько Карина, 5 клас (учитель – Ляшенко М.М.)

       міський   конкурс  мультимедійних проектів з історії на краєзнавчу тематику – І місце Король К., 8 клас (керівник Рокитянська І.І.);

       6 травня 2016 року педагогами та учнями школи був проведений концерт для жителів села до Дня матері у сільському клубі;

      твори учениці закладу  Пугач М. вміщено у збірнику кращих літературних творів школярів Сумщини «Роде наш красний».

Крім того  учні закладу брали участь

                   дружина юних пожежних закладу "Рятівник"  - у міському фестивалі  дружин юних пожежних (керівник: педагог –організатор Рокитянська І.І.). 

      -  Міській благодійній виставці –конкурсі дитячих малюнків  «Добро очима дітей» - 2 учні:  Чувікова А.( 9 клас), Приходько К., 5 клас  -  IV місце ( учитель Ляшенко М.М.).

           -    V міська  виставка-конкурс декоративно-ужиткового мистецтва "Паперові дива" - ІІІ місце Бобошко В.,4 клас (керівник Ткач А. Ю.).

           - Міській персональній виставці-конкурсі  юних художників «Усе починається з чистого аркуша»- ІУ місце Чувікова А., 9 клас, Приходько К. , 5 клас ( керівник Ляшенко М.М.).

          Учениця 8 класу Король К. (керівник  Рокитянська І.І.) взяла участь у міському  конкурсі  мультимедійних проектів з історії на краєзнавчу тематику, де  представили проект на тему: "Олег Король - герой нашого часу". За результатом участі в проекті зайняли І місце.

                  Міський  конкурс- пленер  « Моє рідне місто »  -  III місце Приходько Карина, 5 клас (учитель – Ляшенко М.М.)

                  6 травня 2016 року педагогами та учнями школи був проведений концерт для жителів села до Дня матері у сільському клубі.

                  Твори учениці закладу  Пугач М. вміщено у збірнику кращих літературних творів школярів Сумщини «Роде наш красний» .

         Протягом навчального  згідно плану роботи школи були заплановані та проведені заходи різного спрямування, зокрема в рамках предметних тижнів та тематичних місячників:

тиждень олімпійського спорту (Протягом тижня учні змогли взяти участь у турнірах по футболу, волейболу, естафетах. В корпусі школи проведений конкурс стіннівок.) ( Чорношвець В.В. );

тиждень правових знань   (Рокитянська І.І.)

тиждень сімї  (виховні години, конкурс фото колажів «Моя сім`я» Молодша ланка- І – 3 клас, Середня ланка – І – 6 клас, ІІ – 8 і 9 кл., ІІІ – 5 клас,  виставка-конкурс «Світ сімейних захоплень» Місця були розподілені наступним чином – Молодша ланка – І -  Гордієнко Т, ІІ – Кіріченко А, ІІІ – Лебедка М. та Осадча А., Середня ланка – І – Король К, ІІ – Пугач М., Тітарєв А, Чувікова А., ІІІ- Стеценко А. та  Приходько К;)(Козачок Т.М.., класні керівники);

предметний тиждень з хімії  (конкурси стінівок «Хімія моїми очима» для учнів 7-9 кл. за результатами якого перемогу отримали учні 8 класу, Вікторина «У світі чудової науки Хімії», Експозиція «Цікаві досліди з хімії», Інтелектуальний конкурс «Найрозумніший»,Гра «12-й бал з хімії»)(Леоненко В.В.);

тиждень  основ безпеки життєдіяльності (виставка малюнків малюнків «Будьте, діти, обережні!» та  плакатів «Безпека – головне!», Міні-лекція «Вогонь –добрий слуга, але поганий хазяїн» (з відпрацюванням практичних навичок поведінки під час невеликих пожеж). 5 кл, Бесіда «Знай і дотримуйся правил техніки безпеки в побуті» 7 кл., КВК «Азбука безпеки» 7 кл., Бесіда «Безпека під час користування громадським транспортом», Бесіда «Безпечний рух – запорука твоєї безпеки» 2 кл, Практичне заняття «Допоможи другу» (правила надання першої долікарської допомоги). 8 кл., Вікторина «Якщо хочеш бути здоровим» 5 кл, Бесіда «Цінуй своє життя», Вікторина «Правила безпечної поведінки», перегляд та обговорення мультфільму про шкідливі звички 6 кл, Бесіда «Про безпеку під час канікул» 6 кл, Бесіда «Правила поводження з побутовими електроприладами» 3 кл, Бесіда «Правила дорожнього руху» 1 кл, Бесіда «Бути здоровим: хочу і можна» 4 кл, Диспут «Ваші звички обов’язково вплинуть на ваше здоров’я в майбутньому» 9 кл)  (Леоненко В.В.)

Тиждень безпеки дорожнього руху (конкурс стіннівок "Безпечна дорога". За результатами якого  були визначені переможці: І місце - учні 5 та 9 класу, ІІ місце - 8 клас, ІІІ місце - 6 та 7 клас, а також виховні години:  гра-подорож «Мандруємо стежками правил безпеки дорожнього руху»  для учнів 1-2 класу, Інтерактивна гра «Ти - пішохід» для 3-4 кл., Бесіда «Живи за правилами» 8 клас, Бесіда «Головне в житті - безпека» 6 клас, Тематична вікторина «Повторимо правила дорожнього руху» 9 клас, Бесіда «Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху» 7 клас, Вікторина «Життя – це наш безцінний скарб, тож не лиши його без барв» 5 клас) (кл.керівники)

тиждень толерантності (виховні бесіди, анкетування учнів,  виставка стіннівок та обмін думками «Чи існує в нашій школі толерантність?) (Ляшенко М.М.);

тиждень фізики та математики (Вернісаж стіннівок, інформаційний вісник «Google знає все», виставка "Фізика та ілюзія" (5-9 класи), вікторина «Кенгуру скликає друзів» (учні 9  класу для 2 класу), «Математика на сірниках» (5 клас), Гра-вікторина «Видатні вчені»(8-9 класи), конкурс  на  кращий  математичний  вірш  (5-9 клас), математичний турнір "Веселі математики" (6-7), Виставка "Дивовижна фізика в малюнках" (5-9 класи), Перегляд фільму «Цей дивовижний Місяць» (7-9 класи).  ) (Козачок Т.М,)

тиждень інформатики (Конкурс на кращий малюнок «Країна - інформатика» (2-4 кл.), Конкурс стіннівок «Інформатика в особистостях» (5-9 кл), Інтелектуальна гра «Подорож до компютерленду» (2-4 кл), Вікторина з інформатики «Найрозумніший» (5-6 кл), Турнір знавців інформатики (9 кл), Інтелектуальна гра «Еврика» (7 кл), конкурс «Світ комп’ютера – очима дітей» (2-4 кл), розгадування кросвордів, головоломок, загадок) (Леоненко В.В.)

- цикл  виховних заходів до  місячника «Увага! Діти на дорозі» (кл.керівники)

- тиждень історії

- тиждень молодшого школяра

Також діти взяли участь і в інших заходах класного, шкільного та міського рівня:

01.09  відбулася урочиста лінійка присвячена Дню знань (Ляшенко М.М). Проведено заходи :  змагання з легкоатлетичного кросу та волейболу  (Чорношвець В.В.), 03.09 були проведені виховні години до Дня сталої енергіїї у м.Суми.  . Також були проведені тематичні заходи в рамках Дня  здоров’я.   Відбулася учнівська конференція дитячого об’єднання «Еко»: підсумки роботи за минулий рік та затвердження плану роботи на 2015-16 н.р.(5-9 класи) (Кривцов Ю.М., науковий комітет). До дня вчителя був проведений святковий концерт. 4 листопада 2015  року в школі був проведений І етап VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка. У конкурсі взяли участь 12 школярів 5-9 класів. За підсумками роботи журі переможцями визнано таких учнів: 5 клас - ІІ м. – Приходько Карина,   ІІІ м. – Гаценко Максим, 6 клас -   ІІ м. - Леоненко Богдана, ІІІ м. – Стеценко Анастасія, 7 клас  - І м. – Донченко Ксенія, ІІ м. – Шаповалов Данило, ІІІ м. – Боровик Аміна, ІV м. - Романова Єлизавета, 8 клас -  ІІ м. -  Король Катерина, ІІІ м. – Андрєєва Анна, 9 клас-  І м. – Пугач Марія, ІІІ м. – Андра Анна.  А 11 листопада 2015 року був проведений І етап ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. За результатами конкурсу журі розподілило місця: 5 клас   -  ІІІ м. – Приходько Карина, 6 клас ІІ м. -Скрипченко Даніїл, Леоненко Богдана, 7 клас -   І м. - Донченко Ксенія, ІІІ м. – Боровик Аміна, 8 клас - ІІІ м. - Вакалюк Аліна, Король Катерина, 9 клас - ІІІ м. – Тітарєв Артем. Також   9 листопада в День української писемності учні та педагоги закладу долучилися до написання радіодиктанту національної єдності; Учні школи взяли участь у святковому заході «Осінній бал». Відбулась товариська зустріч з футболу між збірними командами нашої школи та школи с. Н. Піщане. Зустріч закінчилась з рахунком 3:6 та повторна зустріч між командами 11:0 де учні нашої школи поступилися супернику. Діти  взяли участь у різноманітних екскурсіях та поїздках : екскурсія «Контактні скульптури м.Суми» для учнів 6-9 кл., поїздка до кінотеатру для учнів 4 та 2 кл, поїздка до Тюгу для учнів 1 класу. до дня  пам'яті жертв голодоморів  в Україні: - загальношкільна учнівська лінійка «У молитві схиляємо коліна»; - виховні години «Вічно жива пам'ять...»; - участь у Всеукраїнській акції «Засвіти свічку», урок пам`яті « З присвятою замореним голодом » , екскурсії до музейного куточку бойової слави (до стенду Голодомор 1932-1933 рр.) (28.11, Рокитянська І.І., кл.керівники). Проведені  бесіди  до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом і толерантності з ВІЛ-позитивними людьми і відбулася виставка малюнків і плакатів з попередження захворювання на СНІД. Учні середньої ланки взяли участь у загальношкільному заході «Андріївські вечорниці», для учнів молодшої та середньої ланки були проведені новорічні ранки, також учні школи створили стрічку новорічних привітань, яка прикрасила коридор школи. Також в   закладі були предметні інтерактивні конкурси:  гра "Кенгуру", конкурс «Колосок» та «Грінвіч». Також було організовано відпочинок  дітей під час осінніх та зимових канікул (за окремим планом)

Класними керівниками 1-9 класів проведені відкриті виховні години:

для учнів 6 класу на тему «Традиції мого народу» (Кл.Керівник Рокитянська І.І.), 2 класу Леоненко Л.А. була проведена відкрита виховна година на тему : «У нас одна Батьківщина – наша рідна Україна», для учнів 8 класу- «Українське козацтво: міфи і реалії» (кл.керівник - Чорношвець), 4 класу: «Люби і знай свій рідний край» (Ткач А.Ю.),  1 класу «Збережемо красу природи» (Калниш Г.Д)., 7 класу- «Історія міст і сіл України» (Палієнко Т.А.), «Мої права та обов`язки »  3 клас (Скоробагатько  С.І.), «Що я знаю про Україну» 5 клас (Леоненко В.В.).

 

Були заплановані та організовані наступні шкільні конкурси та виставки: « Свято квітів », «Ми за збереження енергії », «Школа наш дім», «Моя рідна школа», «Ми за мир  на  планеті  Земля» (до  Міжнародного  дня миру ), «Героям слава»,  «Святковий вернісаж», «Ми за корисні продукти!» до Всесвітнього дня здoрoвoгo харчування, «Диво калинове»,  « Ходить гарбуз по городу »,     « Збережемо ялинку », «Класний куточок», «Паперові дива», «Новорічний сувенір», за результатами яких були визначені наступні переможці:

 

 

« Свято квітів »

I місце – 1  клас,

II місце – 2 клас,

III місце – 4 і 3 клас.

Старша ланка

I місце – 9  клас,

II місце – 6 клас,

III місце – 7   клас.

Конкурс « Кращій шкільний куточок »

Молодша ланка

I місце – 2 клас,

II місце – 4 клас,

III місце –  3 клас.

Старша ланка

I місце – 5 клас,

II місце –6 клас,

III місце – 9 клас.

 

Виставка – конкурс  « Збережемо ялинку разом»

Молодша ланка

I місце – Бобошко В 4 клас, Білоцерківська Ю  клас

II місце –  Кіріченко А., 1 клас,

III місце – Борисов Ю, 1  клас.

Старша ланка

I місце – Прошкіна А, 6 кл., Ніколаєва К., 5 кл

II місце –  9  клас,

III місце – Приходько К, 5  клас, Леоненко Б. 6 кл.

 

«Героям слава»

Старша ланка

I місце –9  клас,

II місце –6 і 8 клас,

III місце – 7  клас.

 

«Ми за мир  на  планеті  Земля»

Старша ланка

I місце – 6 кл.

II місце –  5 кл.

III місце – 7 і 9 кл

 

«Ходить гарбуз по городу»

Молодша ланка

I місце – 1 кл.

II місце  - 3 і 4  клас,

III місце – 2 кл

Старша ланка

I місце – 5 клас

II місце –  9  клас,

III місце – 6 клас і 7 клас

 

Учні прийняли активну участь у міських конкурсах «Збережемо ялинку », виставці «Світ сімейних захоплень» (кл керівники, Ляшенко М.М.), «Моє рідне  місто» (Ляшенко М.М.), «Новорічний сувенір», «Диво калинове» в ході яких Приходько Карина учениця 5 класу зайняла  III місце в міському конкурсі- пленері  « Моє рідне місто »  (вчитель – Ляшенко М.М.), а  у міському етапі Всеукраїнського  літературо-мистецького конкурсу «Диво калиове», за результатами якого учениця 9 класу Пугач Марія посіла І місце в середній віковій категорії в номінації «Поезія» (вчитель Скляр. Л.М.), твори учениці 6 класу Леоненко Богдани були відзначені журі конкурсу (учитель Вакула О.Ф.). Роботи цих учнів подані до друку в збірці «Диво,диво калинове» . Також  учні показали значні успіхи у конкурсах на обласному та всеукраїнському рівнях : Гончаренко Вадима (учень 7 класу)  зайняв І місце та був визнаний кращим бомбардиром на обласних змаганнях з футболу в складі команди "Фрунзенець"  серед учасників 2003 - 2004 р. народження, учениця 9 класу Пугач Марія  здобула  перемогу  у Всеукраїнському конкурсі "Я гордий тим, що українець зроду" (номінація "Поезія");

В навчальному закладі активно здійснюється правоосвітня робота та робота  з попередження правопорушень.

Правоосвітня робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. Для учнів 9-х класів читається курс «Основи правознавства», для учів 8 класу курс за вибором «живи за правилами». Освітня робота учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та позашкільних заходів.Ефективною формою роботи стало проведення Місячників, Тижнів правових знань у школі.У рамках Тижня правових знань проводився ряд заходів,правовий КВК «Права людини», Дискусія  «Я маю право»,  Конкурс-виставка стіннівок «Правовий вісник» за результатами якого учні школи посіли наступні місця- І – 9 клас, ІІ – 8 і 5 клас, ІІІ – 6 і 7 клас, Засідання «Круглого столу» на тему «Питання забезпечення прав і свобод людини в Україні». Зокрема, поза рамками предметного тижня, постійно проводяться виховні бесіди класними керівниками на правову та право освітню тематику: « Закон-основа життєдіяльності держави», «Школа прав дитини», «Я маю право… кожна людина має право»

Другою важливою складовою частиною шкільної системи правового виховання є робота з попередження правопорушень. Вона здійснюється через організацію діяльності Ради Профілактики, взаємодією міських служб у справах неповнолітніх, сім'ї й та молоді та кримінальної міліції у справах неповнолітніх

Засідання Ради Профілактики проводяться щомісячно з залученням учнів, які стоять на шкільному обліку та учнів схильних до правопорушень. В ході засідань у першому півріччі проаналізована роботи за минулий рік, затверджений склад та план роботи РП на рік, план сумісних заходів з представником кримінальної міліції у справах неповнолітніх та міською службою у справах неповнолітніх, сім'ї й та молоді з метою профілактики правопорушень, негативних явищ, уточнено банк даних про учнів, схильних до правопорушень, проведено  бесіди з учнями, зустрічі з батьками учнів, що схильні до правопорушень, тестування учнів на схильність до девіантної поведінки. У профілактиці правопорушень вагому допомогу надає служба у справах дітей.

Також проводяться профілактичні рейди «Урок», «Канікули» та «Діти вулиць»,  з метою виявлення учнів , які відсутні в школі під час навчального процесу без поважних причин та  контролю за учнями в позаурочний час. Учні, схильні до правопорушень, залучаються до заходів, які проводяться в школі. Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на педрадах, нарадах при директорі, засіданнях м/о класних керівників.

В 2015 - 2016  н.р. особлива увага надається військово - патріотичому вихованню. На базі навчального закладу активно проводиться виховна робота даного спрямування. Проведено заходи : Операція «З добрим  ранком, ветеране!» (Ляшенко М.М) До дня захисника України протягом тижня були проведені заходи за окремим планом, а саме : Спортивні змагання серед учнів 5-9 класів, перегляд та обговорення документального фільму «Добровольці Божої чоти», урок-реквієм «З відданістю Україні в серці», екскурсії до музейного куточку бойової слави. Наші учні також створили вітальні листівки солдатам АТО, учнівські роботи були передані до волонтерського центру до Дня визволення міста та 71-ї річниці визволення України  від фашистських загарбників були проведені уроки мужності (Рокитянська І.І.), бесіди, круглі столи ,присвячені Дню партизанської слави, та екскурсіїї до музейного куточку бойової слави. В навчальному закладі пошуковою  групою «Патріот» був створений стенд для музейного куточку «Хоробрі серця », присвячений воїнам АТО, а також   бійці зведеного загону УМВС України в Сумській області надали для музейного куточку бойової слави експонат – прапор України з автографами бійців. Діти приймають активну участь у конкурсах, позакласних заходах, виставках  та з радістю обговорюють  актуальні питання сьогодення в рамках проведення заходів.

 

 

                

 

Концепція

національно-патріотичного виховання

Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах

Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

HAКАЗ

№ 641 від 16 червня 2015 року

Про затвердження Концепції національно-патріотичного

виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації

Концепції національно-патріотичного виховання дітей

і молоді та методичних рекомендацій щодо

національно-патріотичного виховання y

загальноосвітніх навчальних закладах

 

Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти і науки України від 26.03.2015 протокол № 3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді" та від 28.05.2015 протокол № 5/5-2 "Про Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді, що додається.

2. Затвердити Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, що додаються.

3. Затвердити методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються.

4. Управлінню зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатній службі) (Загоруйко Ю. А.), департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.), забезпечити оприлюднення Концепції, Заходів та методичних рекомендацій на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України.

5. Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, підприємствам, установам та організаціям, які віднесені до сфери управління Міністерства, визначені відповідальними виконавцями Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді забезпечити необхідні умови щодо реалізації Заходів.

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Міністр                                                                                                                       С. М. Квіт

ДОДАТОК

до наказу Міністерства освіти і науки України

від 16.06.2015 р. № 641

 

КОНЦЕПЦІЯ

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

ВСТУП

Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі своїх сусідів, подальшого світового порядку на планеті. В сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням суспільного поступу, поряд з убезпеченням своєї суверенності й територіальної цілісності, пошуками шляхів для інтегрування в європейське співтовариство, є визначення нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою формує майбутній розвиток Української держави.

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (раtria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

Інтеграційні процеси, що відбуваються в Україні, європоцентричність, пробудження громадянської і громадської ініціативи, виникнення різних громадських рухів, розповсюдження волонтерської діяльності, які накладаються на технологічну і комунікативну глобалізацію, міграційні зміни всередині суспільства, ідентифікаційні і реідентифікаційні процеси в особистісному розвитку кожного українця, відбуваються на тлі сплеску інтересу і прояву патріотичних почуттів і нових ставлень до історії, культури, релігії, традицій і звичаїв українського народу.

Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. При цьому потрібно враховувати, що Україна має древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді. Вони уже ввійшли до освітнього і загальновиховного простору, але нинішні суспільні процеси вимагають їх переосмислення, яке відкриває нові можливості для освітньої сфери.

В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації. Важливу роль у просвітницькій діяльності посідає відновлення історичної пам'яті про тривалі державницькі традиції України.

Серед них Київська Русь, Велике князівство Литовське, Військо Запорозьке, Гетьманщина, Українська Народна Республіка, Гетьманат Павла Скоропадського, Західноукраїнська Народна Республіка, Карпатська Україна та інші українські визвольні проекти. На особливу увагу заслуговує формування української політичної культури в часи Речі Посполитої та Австро-Угорщини, нове осмислення ролі Кримського Ханату як держави кримськотатарського народу, включно з тривалим воєнним протистоянням і плідною військовою та культурною співпрацею.

Особливого значення набуває ознайомлення з історією героїчної боротьби українського народу за державну незалежність протягом свого історичного шляху, зокрема у ХХ-ХХІ століттях це ОУН, УПА, дисидентський рух, студентська Революція на граніті, Помаранчева революція, Революція Гідності та ін.

Важливим завданням є розгляд порівняльно-історичних відомостей про переривання державності в інших європейських країнах, які сьогодні представлені потужними європейськими націями. Спеціального розгляду потребують історичні обставини, що призводять до переривання державницької традиції.

Разом із тим, національно-патріотичне виховання не повинно прищеплювати ідеї культурного імперіалізму, тобто способу споглядання світу лише очима власної культури. Ця Концепція виходить з ідеї об’єднання різних народів, національних та етнічних груп, які проживають на території України, довкола ідеї української державності, українського громадянства, що виступають загальними надбаннями, забезпечують їхній всебічний соціальний та культурний розвиток. Українська держава заперечує будь-які форми дискримінації, підтримуючи всі мови і культури, що зазнали такої дискримінації в часи колоніальної залежності України.

На жаль, до сьогодні українська освіта не мала переконливої і позитивної традиції, досвіду щодо виховання патріотизму в дітей та молоді, у попередні часи боялися взагалі терміну “національний”, а “патріотичне виховання” сприймали винятково в етнонародному або неорадянському вимірі.

Протягом останніх десятиліть було розроблено низку концепцій:

Концепція національної системи виховання (1996);

Концепція національно-патріотичного виховання (2009);

Концепція Загальнодержавної цільової програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 рр.;

Концепція громадянської освіти та виховання в Україні (2012).

Проте жодна з них не була розгорнута і не втілилася в конкретні кроки з реалізації через зміну векторів розвитку держави і, відповідно, освітньої політики, через різні уявлення правлячих еліт на ідеологію і напрями розвитку освіти.

На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:

повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);

участь у громадсько-політичному житті країни;

повага до прав людини;

верховенство права;

толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей;

рівність всіх перед законом;

готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

Відтак, враховуючи всі обставини, виникає гостра потреба у розробленні концепції, яка б визначала нову стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу виховання суб’єкта громадянського суспільства, громадянина-патріота України.

1. Мета та завдання національно-патріотичного виховання дітей та молоді

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави.

Складовою частиною патріотичного виховання, а в часи воєнної загрози – пріоритетною, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування у зростаючої особистості готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу у Збройних Силах України як особливому виді державної служби. Його зміст визначається національними інтересами України і покликаний забезпечити активну участь громадян у збереженні її безпеки від зовнішньої загрози. Робота з військово-патріотичного виховання учнівської молоді має проводитися комплексно, в єдності всіх його складників спільними зусиллями органів державного управління, а також освітніх закладів, сім'ї, громадських організацій та об’єднань, Збройних Сил України, інших силових структур.

Системна організація військо-патріотичного виховання молоді має бути спрямована на підготовку її до оволодіння військовими професіями, формування психологічної та фізичної готовності до служби в Збройних Силах, задоволення потреби підростаючого покоління у постійному вдосконаленні своєї підготовки до захисту Вітчизни.

Мета патріотичного виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:

утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника вітчизни, героя;

усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;

сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;

формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;

утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;

культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;

формування мовленнєвої культури;

спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму.

2. Принципи патріотичного виховання

Патріотичне виховання спирається на загальнопедагогічні принципи виховання, такі як дитиноцентризм, природовідповідність, культуровідповідність, гуманізм, врахування вікових та індивідуальних особливостей. Водночас патріотичне виховання має власні принципи, що відображають його специфіку. Серед них:

принцип національної спрямованості, що передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, українського народу, шанобливого ставлення до його культури; поваги до культури всіх народів, які населяють Україну; здатності зберігати свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;

принцип самоактивності й саморегуляції забезпечує розвиток у вихованця суб’єктних характеристик; формує здатність до критичності й самокритичності, до прийняття самостійних рішень; виробляє громадянську позицію особистості, почуття відповідальності за її реалізацію в діях та вчинках;

принцип полікультурності передбачає інтегрованість української культури в європейський та світовий простір, створення для цього необхідних передумов: формування в дітей та учнівської молоді відкритості, толерантного ставлення до відмінних ідей, цінностей, культури, мистецтва, вірувань інших народів; здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, спроможності сприймати українську культуру як невід'ємну складову культури загальнолюдської;

принцип соціальної відповідності обумовлює потребу узгодження змісту і методів патріотичного виховання з реальною соціальною ситуацією, в якій організовується виховний процес, і має на меті виховання в дітей і молоді готовності до захисту вітчизни та ефективного розв’язання життєвих проблем;

принцип історичної і соціальної пам’яті спрямований на збереження духовно-моральної і культурно-історичної спадщини українців та відтворює її у реконструйованих і осучаснених формах і методах діяльності;

принцип міжпоколінної наступності, який зберігає для нащадків зразки української культури, етнокультури народів, що живуть в Україні.

3. Шляхи реалізації патріотичного виховання дітей та молоді

3.1. Удосконалення нормативно-правової бази патріотичного виховання молоді:

підготовка нормативно-правових документів з питань національно-патріотичного виховання молоді, внесення відповідних змін до законодавства;

розроблення державних і громадських заходів з інформаційної безпеки, спрямованих на запобігання негативним наслідкам впливу інформаційної війни;

розроблення порядку державного фінансування заходів, спрямованих і на національно-патріотичне виховання молодих людей;

підготовка комплексної програми військово-патріотичного виховання та нормативно-методичного забезпечення її реалізації з метою виховання здорового підростаючого покоління, готового захищати національні інтереси та територіальну цілісність України;

вироблення науково-теоретичних і методичних засад патріотичного виховання молоді: включення проблематики патріотичного виховання молоді до дослідницьких програм та планів наукових і навчальних закладів (через світову історію можна показати, як державність поновлювали інші народи, зокрема чехи та поляки; через зарубіжну літературу показати, як ці народи утверджували свою ідентичність; через дисципліни природничо-наукового циклу розкрити здобутки українців у науці і техніці, якими слід пишатися тощо, бо тільки цілісна і системна картина гарантуватиме осягнення мети Концепції);

вивчення потреб молоді, зокрема шляхом проведення соціологічних досліджень;

забезпечення активної участі сім’ї та родини в розвитку фізичного і морального здорової, патріотично налаштованої зростаючої особистості.

3.2.Діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання:

проведення заходів спрямованих на реалізацію патріотичного виховання в закладах системи освіти, культури, спорту;

підтримка та сприяння волонтерським проектам, іншої громадської діяльності та самоорганізації українських громадян, спрямованої на заохочення молоді до благодійних соціальних, інтелектуальних та творчих ініціатив і проектів на благо України;

створення умов для популяризації кращих здобутків національної культурної і духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу, підтримки професійної й самодіяльної творчості;

активне залучення до патріотичного виховання дітей та молоді учасників бойових дій на Сході України, членів сімей Героїв Небесної Сотні, бійців АТО та їхніх сімей, діячів сучасної культури, мистецтва, науки, спорту, які виявляють активну громадянську і патріотичну позицію;

залучення молоді до участі у збереженні і підтримці єдності українського суспільства, у громадському русі задля громадянського миру і злагоди;

сприяння спортивній і фізичній підготовці, спрямованій на утвердження здорового способу життя молодих громадян з урахуванням принципів національно-патріотичного виховання;

налагодження співпраці з військовими формуваннями України як мотивація готовності до вибору військових професій;

сприяння роботі клубів за місцем проживання, центрів патріотичного виховання та інших громадських організацій, які здійснюють патріотичне виховання молоді;

активізація виховної роботи з дітьми та молоддю засобами всеукраїнської дитячої військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”);

удосконалення підготовки та перепідготовки кадрів, які займаються питаннями національного і патріотичного виховання дітей та молоді в системі освіти, культури, спорту.

3.3. Співпраця органів державної влади та органів місцевого самоврядування з громадянським суспільством:

активне залучення до національно-патріотичного виховання дітей та молоді дитячих і молодіжних громадських організацій (об’єднань), використання їхнього досвіду, потенціалу, методів роботи у вихованні патріотів України;

організаційна та фінансова підтримка на конкурсній основі програм, проектів громадських організацій, спрямованих на національно-патріотичне виховання дітей та молоді;

долучення батьківської громадськості до популяризації кращого досвіду патріотичного виховання;

посилення громадського контролю за діяльністю органів виконавчої влади стосовно національно-патріотичного виховання молоді.

3.4. Інформаційне забезпечення національно - патріотичного виховання дітей та молоді:

організація у теле-, радіопрограмах, Інтернет-ресурсах та в друкованій пресі постійно діючих рубрик, що популяризують українську історію, боротьбу українського народу за незалежність, мову та культуру, досвід роботи з національно-патріотичного виховання різних соціальних інституцій; підтримка україномовних молодіжних засобів масової інформації;

запобігання пропаганді в засобах масової інформації культу насильства, жорстокості і бездуховності, поширення порнографії та інших матеріалів, що суперечать загальнолюдським та національним духовним цінностям, заперечують суверенність Української держави;

виробництво кіно - і відеофільмів, підтримка видання науково-популярної, наукової, художньої літератури національно-патріотичного спрямування;

підготовка інформаційної та науково-популярної літератури для батьків з питань патріотичного виховання дітей та молоді у сім’ї; висвітлення в засобах масової інформації кращого досвіду родинного виховання;

здійснення заходів щодо розширення фактографічної бази історичних подій, публікація розсекречених архівних документів, видання історичної науково-популярної літератури, довідкових матеріалів про здобутки України за роки незалежності, книг патріотичної спрямованості.

Процес патріотичного виховання дітей і молоді повинен мати випереджувальний характер, відповідати віковим і сенситивним періодам розвитку дитини та особистісним характеристикам.

Етапи впровадження національно-патріотичного виховання дітей та молоді

На першому етапі (2015 р.) планується:

створення нормативно-правового підґрунтя, інформаційно-методичного забезпечення для здійснення національно-патріотичного виховання дітей та молоді;

створення Центру патріотичного виховання у підпорядкуванні Міністерства освіти і науки України;

створення інформаційного ресурсу, присвяченого цій тематиці;

На другому етапі (2016-2017 рр.) передбачається:

розроблення програм, навчально-методичних посібників з предметів гуманітарно-соціального спрямування для дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та вищих освітніх закладів, спрямованих на патріотичне виховання дітей та молоді;

підготовка та видання науково-методичних посібників і методичних рекомендацій з організації виховних заходів, роботи клубів, центрів патріотичного виховання тощо;

На третьому етапі (2018-2019 рр.) забезпечується:

проведення моніторингу системи патріотичного виховання дітей та молоді за допомогою соціологічних опитувань, анкетування, психологічного тестування;

проведення науково-методичних конференцій, створення банку передового педагогічного досвіду на інформаційному веб-ресурсі;

аналіз здобутого, встановлення досягнень і викликів, корекція навчально-виховних впливів з урахуванням результатів моніторингу.

Очікувані результати:

У результаті впровадження системи національно-патріотичного виховання очікується:

забезпечення у молодого покоління розвинутої патріотичної свідомості і відповідальності, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про спільне благо, збереження та шанування національної пам’яті;

зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України, готовність до захисту України та виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, з метою становлення її як правової, демократичної, соціальної держави;

збереження стабільності в суспільстві, соціальному та економічному розвитку країни, зміцнення її обороноздатності та безпеки;

створення ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання молоді;

консолідація зусиль суспільних інституцій у справі виховання підростаючого покоління.

Необхідною умовою втілення Концепції в практику є широке обговорення її положень і завдань, проведення конференцій, круглих столів, семінарів, що будуть актуалізувати порушені цією Концепцією питання і завдання та спонукатимуть до розроблення конкретних заходів з їх реалізації.

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Яндекс.Метрика
Яндекс.Метрика

Наш прапор

прапор школи

Емблема школи

Наш гімн

Слова: Вакула О.Ф.

Є  В-Піщане на Сумщині рідній.

Школа невеличка посеред села.

Завітай до неї ти, подружися з дітьми,

Бо найкращі дні для нас – це шкільна пора

Ми гризем граніт науки, біологію вчимо,

Ну а точні всі науки гарно знаємо давно (2)

 

Любим рідну школу і усе навколо

Разом доглядаємо – дорослі і малі,

Не ламай стебельце, просить моє серце,

Краще нам в роботі, друже, ти допоможи.

І тоді нам усміхнуться  квіти радо з квітника,

І найкращі дні почнуться – веселися дітвора (2)

 

І хоч космонавти з нас не виростали,

До зірок далеких ми не летимо.

Та все ж головне те, щоб людьми ми стали,

Істину цю кожен знає з нас давним-давно.

Вчителі нам допоможуть перешкоди всі здолать

І тоді, ми запевняєм, буде все у нас гаразд. (2).