Епідеміологічна ситуація кору 2017

Інформація щодо захисту прав дитини

Національна дитяча «гаряча лінія»

Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та тендерної дискримінації

Безпека дітей в Інтернеті

Батьківський лекторій

                                                 Здоров’я - це все, але все без здоров’я – це нічого

                                                                                                                           Сократ

У Законі України «Про освіту», Національній стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки йдеться про необхідність формування здорового способу життя  як  складової виховання, збереження та зміцнення здоров’я  дітей і молоді,  вказано, що пріоритетним напрямком діяльності є виховання здорової особистості через формування знань про здоровий спосіб життя як сукупності стійких форм життєдіяльності людини, котрі визначають її життєвий шлях. 

             Проблема збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу, психологічної підтримки цього процесу в освітньому закладі і формування відповідального ставлення до здоров’я підростаючого покоління є однією з актуальних проблем сьогодення є. Саме тому 27 листопада 2015 року в закладі пройшов батьківський лекторій з теми: «Здоров’я дитини – найважливіша життєва цінність». Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Скляр Л.М. підсумувала  роботу навчального закладу за останні 5 років по впровадженню здоров’язберігаючих технологій як одного з чинників у формуванні соціально зрілої особистості.

У своєму виступі, зокрема, наголосила, що з метою збереження та зміцнення здоров’я школярів педагоги закладу у своїй роботі використовують  різні форми та методи: створення ситуації успіху на уроці (учителі Скляр Л.М., Рокитянська І.І.); реалізація особистісно-орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі (Вакула О.Ф., Скляр Л.М.), розвиток пізнавальної активності школярів (Палієнко Т.А., Калниш Г.Д.), використанням інтерактивних технологій навчання (Павлова М.В., Кривцов Ю.М., Козачок Т.М.), використання ігрових технологій (Леоненко Л.А., Калниш Г.Д.), проведення уроків милування природою (Ткач А.Ю., Ляшенко М.М., Леонеко Л.А.). Методику ейдетики для ефективного запам’ятовування використовує в своїй роботі вчитель зарубіжної літератури Палієнко Т.А. Методику арт-терапії для покращення психофізичного стану учнів – учитель образотворчого мистецтва Ляшенко М.М.

             Крім того, учитель фізкультури Чорношвець В.В. у своєму виступі «Чи корисно займатися фізичною культурою?» наголосив про важливість занять фізичною культурою та запропонував комплекс ранкової зарядки. А практичний психолог Ляшенко М.М. звернув увагу батьків  на важливість збереження психологічного здоров’я школяра, представив пам’ятку.

Звичайно ж, важливу роль у боротьбі з хворобами відводять профілактичним щепленням. Тому виступ сімейного лікаря Іваніщенка Я.Г. був дуже актуальним.  Батьки отримали відповіді на поставлені питання. А педагогічний колектив і надалі продовжить роботу з цього питання.


Дорожня карта учасника АТО

Сумська міська рада

 

 

 

 

 

 

 

Учаснику

антитерористичної операції

 

 

 

Дорожня карта щодо реалізації прав на пільги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суми 2015

 

 

 

Управління соціального захисту населення Сумської міської ради

м. Суми, вул. Харківська, 35

 

Пільги на житлово-комунальні послуги

Учасникам антитерористичної операції, які беруть безпосередню участь в її проведенні, та членам їх сімей за рахунок коштів міського бюджету надаються 100-відсоткові пільги на житлово-комунальні послуги, а саме, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, вивіз твердих побутових відходів та рідких нечистот, водопостачання та водовідведення в межах середніх норм споживання.

Учасники антитерористичної операції, які отримали статус «Учасник бойових дій», та члени їх сімей відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» мають право на 75-відсоткову знижку плати за користування житлово-комунальними послугами за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, а саме, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, гаряче та холодне водопостачання, водовідведення, опалення, газопостачання, електропостачання, вивіз твердих побутових відходів та рідких нечистот, користування телефоном в межах середніх норм споживання.

У разі отримання посвідчення «Учасника бойових дій» учасник антитерористичної операції, який продовжує виконувати службові обов’язки в зоні антитерористичної операції, та члени його сім’ї мають право отримувати пільги за рахунок як міського, так і державного бюджету.

З питань оформлення пільг на житлово-комунальні послуги мають звертатись за адресою:м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, праве крило, другий поверх, каб. 225-228,                 т. 32-62-12, 32-76-01.

Забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації

Учасники антитерористичної операції з питання забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації за наявності медичних показань, а саме: протезно-ортопедичними виробами, засобами для пересування, спеціальними засобами для самообслуговування та догляду, особистої рухомості, підйому, меблями оснащенням та спеціальними засобами для спілкування та обміну інформацію, мають право звернутись за адресою: м. Суми,            вул. Харківська, буд. 35, праве крило, перший поверх, каб.122, тел. 32-75-60.

Забезпечення путівками на санаторно-курортне лікування

Учасники антитерористичної операції з питання забезпечення путівками на санаторно-курортне лікування (за наявності статусу та посвідчення «Інвалід війни», «Учасник бойових дій») мають право звернутись за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, праве крило, перший поверх, каб.124, тел. 36-91-55.

Підставою для отримання путівки є такі документи:

-      заява та медична довідка лікувальної установи за формою 070/о щодо необхідності лікування.

 

Оформлення грошової компенсації за невикористану санаторно-курортну путівку

Учасники антитерористичної операції з питання оформлення грошової компенсації за невикористану санаторно-курортну путівку (за наявності статусу та посвідчення «Інвалід війни») мають право звернутись за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, праве крило, перший поверх, каб.124, тел. 36-91-55.

 

Управління освіти та науки Сумської міської ради

м. Суми, вул. Харківська,  35

 

Для дітей, батьки яких є учасниками антитерористичної операції (на період перебування в зоні АТО) та дітей, загиблих батьків під час проведення антитерористичної операції  здійснюється організація харчування за рахунок коштів міського бюджету (безкоштовно).

 Для забезпечення безкоштовним харчуванням дітей дошкільного віку та безоплатними обідами дітей шкільного віку до адміністрації навчального закладу подаються наступні документи:

- заява, в якій заявник зазначає, що попереджений про відповідальність за достовірність поданої інформації та про необхідність надання даних щодо завершення терміну перебування в зоні проведення АТО;

- довідка, яка засвідчує факт перебування учасника антитерористичної операції в зоні проведення антитерористичної операції (для учасника АТО) або документ, який підтверджує право на пільги (для членів сім’ї загиблого під час проведення антитерористичної операції);

-  копія свідоцтва про народження дитини.

        

Для довідки:

Діти військовослужбовців Збройних Сил України, інших військових формувань, працівників правоохоронних органів, які загинули під час виконання службових обов’язків, та особи, яким надано таке право відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» мають такі права:

-          зарахування поза конкурсом на місця, забезпечені державним замовленням до професійно – технічних та вищих навчальних закладів України;

-          надання місць у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах і дитячих оздоровчих таборах у першочерговому порядку;

-          першочергове зарахування до вищих навчальних закладів осіб, яким відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» надано таке право при вступі до вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів.

-           

Сумський міський об’єднаний військовий комісаріат

м.Суми, вул. Г.Кондратьєва, 157 т. 22 21 84

 

Отримання статусу учасника АТО

Щоб отримати статус учасника АТО, необхідно звернутися до військкомату, який повинен надати посвідчення на пільги для військовослужбовця.

При собі треба мати такі документи:

-          Паспорт;

-          Довідку з місця проживання;

-          Медичний документ;

-          Військовий квиток (з відміткою про перебування в зоні АТО);

-          Наказ командира військової частини, засвідчений Гербовою печаткою. В наказі повинно бути вказано, де саме знаходилась людина, в який період часу, які дії виконувала і у якому статусі.

 

Для довідки:

Прийом представника військового комісаріату здійснюється також в Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) за адресою: м.Суми, вул. Горького, 21 (1 поверх).

 

Сумський міський центр зайнятості населення

м.Суми, вул. Баумана, 45, т.60 15 22

У центрі зайнятості Вам допоможуть:

-          знайти роботу – тимчасову або постійну;

-          взяти участь у громадських або інших роботах тимчасового характеру;

-          пройти професійну підготовку, перепідготовку або підвищити свою кваліфікацію;

-          отримати одноразову допомогу з безробіття для започаткування підприємницької діяльності;

-          отримати статус безробітного та матеріальну допомогу на випадок безробіття;

-          оволодіти технікою пошуку роботи.

Відділ охорони здоров’я Сумської міської ради

м.Суми, вул.Горького,21 т. 700659

 

Відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» у редакції від 10.02.2015 особи, які мають статус учасника бойових дій, та прирівняні до них особи (сім’ї загиблих) мають право на такі пільги при обслуговуванні у лікувально-профілактичних закладах міста:

          -  першочергове обслуговування  в  лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергову госпіталізацію:

          -  щорічне медичне обстеження і диспансеризацію із залученням необхідних спеціалістів;

-  безкоштовне    одержання   ліків,   лікарських   засобів, імунобіологічних  препаратів  та  виробів медичного призначення за рецептами  лікарів;

          -  першочергове  безкоштовне  зубопротезування  (за   винятком протезування з дорогоцінних металів).

           При необхідності санаторно-курортного лікування будуть оформлятися форми 70/о.

Демобілізованим учасникам АТО та членам їх сімейпроводиться  комплексний медичний огляд у поліклініках міста з визначенням подальшої потреби в амбулаторному та стаціонарному лікуванні, у всіх видах протезування.

            Учасники антитерористичної операції та члени їх сімей можуть звертатися за наданням психологічної допомоги до психологів Сумської міської клінічної лікарні №5 або психотерапевтів Сумської міської клінічної лікарні №5, Сумської міської клінічної лікарні №4, Центру первинної медико-санітарної допомоги №3 м.Суми.

В поліклініках міста ведуть прийом реабілітологи.

 

 

 

Правове управління Сумської міської ради

Надання безоплатної юридичної допомоги здійснюється щовівторка та щочетверга з 17:00 до 19:00в приміщенні Центру надання адміністративних послуг за адресою: м.Суми, вул. Горького, 21 (1 поверх).

Головне управління Пенсійного фонду України у Сумській області

м.Суми, вул.Пушкіна,1 т. 66 00 20, 679 899

Призначення пенсії:

Пенсія по інвалідності – учасникам антитерористичної операції:

-          інваліди війни І групи – 100 %;

-          інваліди ІІ групи – 80 %;

-          інваліди ІІІ групи – 60 %;

-          іншим інвалідом І групи- 70 %;

-          ІІ групи – 60 %;

-          ІІІ групи – 60 %.

Для призначення пенсії по інвалідності надаються:

-          Копія паспорту (1,2,10,11 стор)

-          Копія довідки реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника;

-          Довідка про розмір грошового забезпечення за останні 24 місяці перед звільненням;

-          Військово – медичні документи про стан здоров’я звільненої особи;

-          Довідка МСЕК про визнання особи інвалідом;

-          Довідка АТ «Ощадбанк» або інший документ, що підтверджує відкриття рахунку, назву та номер відділення АТ «Ощадбанк».

 

Пенсія у разі втрати годувальника – непрацездатним членам сімей загиблих учасників антитерористичної операції:

-          70 % грошового забезпечення загиблого (померлого) годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї;

-          90% грошового забезпечення, якщо на утриманні загиблого (померлого) годувальника перебували двоє і більше членів сім’ї.

Для призначення пенсії по втраті годувальника надаються :

-          Заява про призначення пенсії;

-          Копія паспорту (1,2,10,11 стор);

-          Копія довідки реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника;

-          Копія свідоцтва про смерть годувальника;

-          Копія свідоцтва про шлюб;

-          Довідка уповноважених органів з місця реєстрації (проживання);

-          Довідка АТ «Ощадбанк» або інший документ, що підтверджує відкриття рахунку, назву та номер відділення АТ «Ощадбанк»;

-          Довідка атестат з пенсійного фонду України за місцем проживання про припинення виплати пенсії за іншим законом.

-           

Важливо:

Документи для призначення пенсій подаються до головного управління пенсійного фонду через уповноважені структурні підрозділи силових міністерств та відомств, якими був мобілізований військовослужбовець (обласний військовий комісаріат, управління Міністерства внутрішніх справ в Сумський області, Державно прикордонна служба України та інші)

 

Координаційний центр

 з питань організації надання благодійної допомоги Збройним Силам України, Державній прикордонній службі України

та Національній гвардії України у м.Суми

м.Суми, пл.Незалежності, 2  т. 63 28 88

Робота здійснюється з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 17:00, перерва з 12:00 до 13:00.

 

Сумський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

м.Суми, вул. Н.Холодногірська, 10, т. 700 609

 

Вивчення  потреб сімей учасників антитерористичної операції та визначення видів соціальних допомоги, яких вони потребують; соціальний супровід.

 

Комунальна установа «Агенція промоції «Суми»

м.Суми, вул. Соборна, 27 т. 67 98 39

Робота психолога:

-          заняття з арт – терапії з дружинами та дітьми військовослужбовців;

-          індивідуальні консультації.

 

Громадська організація

 «Асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій»

м.Суми, вул.Кузнечна, 2

 

Психологічний супровід військових та членів  їх родин:

-         індивідуальні консультації психолога та психотерапевта;

-         терапія пост травматичного стресового розладу (ПТСР);

-         групи підтримки для бійців, що повернулись з зони бойових дій;

-         групи підтримки для жінок та дітей, що є членами сімей учасників АТО;

-         супровід членів сімей загиблих, в тому числі по телефону;

-         індивідуальна та групова робота з пораненими в шпиталях.

Отримати довідку, записатись на консультацію або на участь в групі підтримки в м. Суми можна за телефонами:(095) 51-78-303 (098) 36-36-702

 

Громадська організація

Центр соціально – правової допомоги учасникам бойових дій та антитерористичної операції

м.Суми, вул.Антонова, 2 т. 76 70 26

Надання юридичної консультації:

вт.10:00 – 12:00, чт. 16:00 – 18:00

Отримати довідку, записатись на консультацію в м. Суми можна за телефонами:(095) 517-74-61,  (067) 543-52-93

 

Громадська  організації «Агенція міського розвитку»,

волонтерська організація «Самооборона Сумщини»

 

Контактні телефони:  (095) 606 31 17

 

Благодійна організація

«Благодійний фонд підтримки військовослужбовці Сумського артилерійського полку та членів їх сімей»

Контактні телефони: 78-15-27, 22- 22- 06, (050) 198 83 13, (063) 218 – 74 57

Благодійний фонд «SagaCitas»

 

Контактні телефони: 76 70 24, (097) 465 43 16.

 

Збір речей для військовослужбовців,

що знаходяться в зоні проведення АТО

 

Контактні телефони: (050)199 23 13

 

Громадський фонд «Суми»

м.Суми, вул.Покровська,6

Контактні телефони: (066)280 49 43

 

Гарячі лінії:

Міноборони

(044) 454-43-37

Генштаб ЗСУ

(044) 454-44-51

Надання медично-консультативної

 та психологічної допомоги.

044) 520-07-64

Штаб АТО

044 503 05 21

 

 

 

 

 

 

КОРИСНІ ТЕЛЕФОНИ:

Пожежна допомога

101, 22 52 05

 

Міліція (черговий)

102, 611 627, 33 12 26

 

Швидка медична допомога (міська)

103, 220 578

 

Аварійна служба газової мережі

104, 619 627

 

Ремонтна служба газових приладів

 

1500

Аварійна служба ліфтів

61 00 25

 

Сервісний центр ВАТ «Сумиобленерго» (аварійна)

1505, 65 96 59

Служба «0-80»

15-80, 62 08 55, 62 08 26

Травпункт для дорослих

 

620 133

Травпункт для дітей

 

241 923

 

Довідник про соціальні гарантії учасникам антитерористичної операції складено відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», Указу Президента України «Про додаткові заходи щодо соціального захисту учасників антитерористичної операції».

 

У довіднику розміщені матеріали, надані упорядниками: управлінням соціального захисту Сумської міської ради, управління освіти та науки Сумської міської ради, відділом охорони здоров’я Сумської міської ради, Сумським обласним центром зайнятості, Головним управлінням пенсійного фонду України у Сумській області, громадськими організаціями станом на    20 квітня 2015 року.

 

Сумський міський центр соціальних служб

для сім’ї, дітей та молоді

 

Готуємось до ДПА у 4 класі

Державна підсумкова атестація у 4 класі буде проходити відповідно до листа МОН України № 1/9-115 "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році" від 14.02.2014 року з 13 по 22 травня з таких предметів:

                                   українська мова

                                   читання

                                   математика

Керуючись наказом МОН України від 07.03.2014 № 216 "Про внесення змін до наказу МОН України № 1658 від 29.11.2013 року" педагогічна рада закладу прийняла рішення про проведенняДПА в письмовій формі за збірниками, рекомендованими МОн України.

                                                   Скляр Л. М., заст. директора

 

Закони батьківської істини

 

 

Закон 1. Цінуйте любов своєї дитини. Пам’ятайте: від любові до ненависті – лише один крок, не робіть необдуманих кроків!

Закон 2. Не принижуйте свою дитину. Принижуючи її гідність, ви формуєте в неї вміння та навички приниження, які вона зможе використати по відношенню до інших дітей. Не виключено, що ними будете ви.

Закон 3. Не погрожуйте своїй дитині. Погрози дорослого породжують нещирість дитини, призводять до страху і ненависті.

Закон 4. Не накладайте заборон, якщо ви впевнені в тому, що зашкодить життю та здоров’ю вашої дитини. У природі дитини – дух бунтарства. Те, що категорично заборонено, дуже хочеться спробувати – не забувайте про це. 

Закон 5. Не опікуйтеся своєю дитиною там, де можна без цього обійтися; дайте можливість маленькій людині самостійно зростати.

Закон 6. Не йдіть на поводу у своєї дитини, дотримуйтеся рівноваги між любов’ю й мірою та батьківською  відповідальністю.

Закон 7. Розвивайте в собі почуття гумору. Учиться насміхатися над своїми слабостями, дозволяйте своїй дитині сміятися разом із вами. Учіть свою дитину глузувати з себе! Це краще, ніж бути посміховиськом для інших.

Закон 8.  не читайте своїй дитині нескінченних нотацій, вона їх просто не чує!

Закон 9. Завжди будьте послідовними у своїх вимогах. Добре орієнтуйтеся у своїх «так» і «ні».

Закон 10. Не позбавляйте свою дитину права бути дитиною. Дайте їй можливість побути бешкетником і непосидою, бунтівником і пустуном. Дитинство мине швидко, а так багато треба встигнути спробувати, перш ніж подорослішаєш. Дозвольте своїй дитині бути нею у дитячі роки, інакше період дитинства триватиме все доросле життя.

 

Закон 11. Пам’ятайте, що найбільше батьківське щастя – бачити гідних, розумних і вдячних дітей! 

Збираємо дитину до школи

       Шість  рокiв пролетiли як мить, i зовсiм скоро Ваше маля стане щасливим першокласником. Новi клопоти, новi турботи — адже стiльки всього потрiбно зiбрати до школи. Як не розгубитися в морi пропозицiй?

 

      Найголовнiше в життi майбутнього першокласника — це шкiльний ранець, адже саме вiд його ваги i форми залежить здоров'я Вашої дитини. Деякi дiти, прагнучи виглядати дорослiше, вмовляють своїх батькiв не на ранцi, а на портфелi. В портфеля немає лямок i його носять в однiй руцi — зовсiм як дорослi. У жодному випадку не пiддавайтеся на подiбнi вмовляння до старших класiв! Носiння важкого портфеля може викликати порушення постави, спровокувати викривлення хребта i захворювання нирок. Ранець, навпаки, здатний допомогти в пiдтримцi постави — у нього жорстка спинка, яка буває i спецiальною ортопедичною. Згiдно з санiтарно-гiгiєнiчними нормами шкiльний ранець має бути виготовлений з гiгiєнiчного водовiдштовхувального легкого матерiалу, забезпечений свiтловiдбивачами i еластичними лямками. Крiм того, на кожному виробi обов'язково має бути проставлене маркування, для якого вiку призначений даний ранець.

 

    Чим бiльше вiддiлень в ранцi, тим краще. У такому разi в ньому буде бiльше порядку i потрiбну рiч не доведеться дiставати з дна.

 

    Ранець для першокласника повинен важити не бiльше 500 – 700 г (порожнiй) i мати лямки шириною не менше 35 мм, прошитi ущiльнювачем, щоб вони не рiзали плечi i дитина не вiдчувала бiль i дискомфорт при носiннi ранця. По санiтарних нормах нашої країни шкiльний ранець разом зi всiм вмiстом не повинен важити бiльше трьох кiлограмiв.

 

    Прослiдкуйте, щоб лямки ранця були забезпеченi ремiнцями для регулювання довжини. Тодi дитина легко зможе надiти його i в теплу, i в холодну пору року.

 

    Ранець повинен добре тримати форму i не деформуватися при складаннi шкiльного приладдя.

 

   Спинка ранця обов'язково має бути жорсткою i бажано анатомiчною. По ширинi ранець не має бути ширшим за плечi дитини. Верхнiй край — не вищим за рiвень плечей, а нiжнiй — не нижчим за стегна.

 

    Недорогi ранцi можуть бути забарвленi нестiйкою фарбою, тому якщо Ви не хочете, щоб одразу ж в перший день шкiльна форма була безповоротно зiпсована, проведiть невеликий дослiд: злегка намочiть край носової хустки i з зусиллям проведiть по ранцю. Якщо хустинка не пофарбувалася, значить все в порядку.

 

    Пiсля покупки стежте, щоб Ваша дитина носила ранець на спинi на обох плечах, а не на одному. Носiння ранця на одному плечi може завдати серйозної шкоди хребту. Також, в ранцi мають бути лише необхiднi в даний день пiдручники i приладдя, щоб дитя не перенавантажувалося. Домовитеся з педагогом, щоб частина навчальних посiбникiв, якими не користуються щодня, зберiгалася в класi (пластилiн, фарби, альбом i iн.).

 

    Ну ось, з ранцем усе бiльш або менш зрозумiло. Поговоримо про iнше шкiльне приладдя.

 

    Шкiльне приладдя — це ручки, олiвцi, зошити  i тому подiбне, але прийшовши в магазин канцелярських товарiв i зiткнувшись з рiзноманiттям вибору, доводиться, часом, користуватися допомогою продавця. А якщо в магазинi ажiотаж i продавець лише мрiє про зайву пару рук i не встигає вiдповiдати на чисельнi питання?

 

     Почнемо з головного — з ручки. Здавалося б, з тих пiр, як з вжитку вийшли чорнильне пiр'я i чорнильницi-нерозливайки, вибiр ручки став простiшим. З одного боку, дiйсно так, але не все так просто. Головна вимога до ручки для першокласника — її невелика вага. Маленькi пальчики не зможуть довго утримувати масивну товсту ручку, тому забудьте про багатоколiрнi ручки, якi мiстять в собi декiлька стрижнiв рiзних кольорiв i не вiдрiзняються особливою «стрункiстю». Прослiдкуйте, щоб на корпусi ручки було менше «наворотiв» i всяких непотрiбних пристосувань, якi, може i прикрашають її, але вiдволiкають увагу i iнколи спричиняють незручностi. Поверхня ручки має бути ребристою, щоб її зручно було тримати i вона не зiсковзувала.

 

     Ручки бувають кульковими, гелевими i капiлярними. Для першокласника краще придбати давню добру кулькову ручку. Гелевими та капiлярними ручками, звичайно, легко писати, але вони швидко закiнчуються i, крiм того, багато вчителiв все ж вважають, що починати необхiдно з кулькової ручки.

 

     Другий за важливiстю предмет пiсля ручки — олiвець. Олiвцi бувають двох видiв: простi i кольоровi. Ми поговоримо про вимоги до простого олiвця, але в принципi, практично все з них можна застосувати i до кольорових.

 

     Простi олiвцi розрiзняються за жорсткiстю грифеля. Жорсткi i м'якi олiвцi залежно вiд країни-виробника маркуються або латинськими буквами «Н», «В», або росiйськими «Т» i «М». Мiра жорсткостi або м'якостi позначається цифрами. Так, для письма потрiбнi олiвцi з маркуванням «ТМ» – «2М» або латинськими буквами «НВ» – «2В». Для креслення — «3Т», «ТМ», «М» або «3Н», «НВ», «В». Для малювання — «3М» – «8М» або «3В» – «8В».

 

     Краще, якщо корпус олiвця виконаний з пластика. Такий корпус пластичний i грифель в ньому не зламається.

 

     Основну незручнiсть спричиняє те, що олiвцi потрiбно постiйно заточувати. Тому потрiбно або придбати точилку, або такi олiвцi, якi виконанi за принципом ручки i грифель в них змiнний.

 

    Для виправлення помилок, зроблених при записi олiвцем, знадобиться гумка. Гумки бувають двох видiв: шкiльнi i професiйнi. Шкiльнi, як правило, недорогi i недовговiчнi. Професiйнi гумки бiльше коштують, довше служать i якiснiше виконують свою роботу. Крiм того, всi гумки вiдрiзняються мiрою жорсткостi. М'якi гумки стирають написане м'яким олiвцем i не деформують папiр. Жорсткою гумкою можна стерти навiть слiд вiд кулькової ручки, але при цьому залишиться помiтна область стирання.

 

     Важливе для школяра i ще одне шкiльне приладдя — пенал. Саме завдяки ньому всi ручки i олiвцi зберiгаються разом, а не валяються по всьому ранцю i не бруднять все пiдряд. Пенал може бути жорстким, зробленим з дерева або пластмаси, або м'яким, зробленим з тканини i пластика. М'якi пенали мають бiльшу перевагу, оскiльки якщо i впадуть випадково, то не розколються i не зламаються.

 

      При покупцi звернiть увагу, що шкiльнi пенали продаються з наповненням i без наповнення. У пеналi з наповненням вже є все те приладдя, що може знадобитися дитинi. Пенал без наповнення — це порожнiй пенал.

 

     Сучаснi зошити дiляться на звичайнi i на зошити для старшокласникiв. У останнiх зiбранi всi необхiднi вiдомостi i формули, якi навряд чи знадобляться першокласнику. Папiр в зошитах має бути якiсним i не скочуватися при письмi ручкою. Звернiть увагу, щоб поверхня паперу була щiльною i рiвною, i з неї не стирчали чисельнi дрiбнi паперовi «ворсинки». Такi ж вимоги пред'являються i до альбомiв для малювання.

 

     Звичайно, окрiм канцелярського приладдя першокласнику необхiдно i безлiч iнших речей. Наприклад, форма, взуття i пiдручники. Але тут вже все залежить вiд конкретних вимог Вашого учбового закладу.

 

Як бачите, зiбрати дитину в школу — це ПРОСТО!

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

  

1.        Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

 

2.        Не підганяйте дитину, бо розрахувати час – це ваш обов’язок.

 

 

3.        Не відправляйте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює та витрачає сили.

 

4.        Збираючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без зауважень: «Дивись, поводься гарно», «Щоб не було поганих оцінок!».

 

 

5.        Забудьте вислів: «Яку оцінку ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитися (згадайте,  як вам важко після робочого дня). Коли дитина збуджена і охоче з вами чимось поділитися, вислухайте її.

 

6.        Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розповість.

 

 

7.        Зауваження вчителя вислухайте не в присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.

 

8.        Після школи дитина не повинна одразу сідати за виконання завдань, а 2 – 3 години має відпочити. Найкращий час для виконання домашніх завдань з 15 до 17 години.

 

 

9.        Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15 – 20 хв. Треба відпочивати 10 – 15 хв.

 

10.     Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати. А якщо вже потрібна допомога – без крику, спокійно, з похвалою та підтримкою, вживаючи слова: «не хвилюйся», «ти все вмієш», «спробуймо поміркувати разом», «згадай, як пояснював вчитель».

 

 

11.     У спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти добре вчитимешся, то…». Часом ставлять заважкі умови, і тоді ви можете опинитися у складній ситуації.

 

12.     Протягом дня знайдіть (спробуйте знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час головними мають бути справи дитини, її біль, радощі.

 

 

13.     У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі питання щодо виховання дитини вирішуйте без неї.

 

14.     Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли її щось турбує. Найчастіше – це об’єктивні показники втоми чи перевантаження.

 

 

15.     Пам’ятайте, що навіть діти 7 – 8 років люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь зробити це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути й відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі. Завтра новий робочий день, і дитина повинна бути готовою до нього. Ваша доброзичливість допоможе їй у цьому.       

 

          

                 Учителька перша моя ...

                            Про що потрібно знати батькам першокласника?

 

 

       Похід в перший клас - подія, без сумніву, дуже важлива й хвилююча, в першу чергу для винуватця торжества - першокласника. Але не варто забувати, що батьки хвилюються не менше (а іноді й більше) свого чада. Їх турбує безліч питань, одне з яких - як налагодити контакт з першою вчителькою дитини?      

 

      Багато батьків роблять типову помилку, уникаючи спілкування з учителем, а часом навіть боячись його.

 

       Продиктовано це комплексами дитинства або переконаністю в тому, що батьки не повинні втручатися в процес взаємодії вчителя і учня, - в будь-якому випадку такий підхід є помилковим. З перших же днів шкільного життя першокласника батьки повинні налагоджувати контакт з учителем і школою в цілому, адже сюди дитина буде приходити протягом одинадцяти років. Напевно, за цей час не уникнути конфліктних ситуацій, різного роду проблем. Тому не тільки учня, але і його батькам потрібно вчитися. Вчитися правильному спілкуванню з учителем.

 

      Обов'язково залиште класному керівникові свої контактні дані.  Зазвичай батьки заповнюють відповідну анкету, але багато ігнорують цей пункт або заповнюють його не повністю. Крім домашнього, у вчителя повинен бути ваш мобільний, робочий телефони. Буде непогано, якщо ви залишите номери телефонів та інших членів сім'ї - старших дітей, бабусь і дідусів. Завдяки цьому вчитель матиме можливість якомога швидше сповістити вас про проблеми, пов'язані з дитиною, вирішити які не потребують зволікання питання.

 

 

       Не бійтеся відвертих розмов.  Якщо у вас виникли питання, не чекайте чергового батьківських зборів, а призначте зустріч з класним керівником найближчим часом. Своєчасне вирішення проблем, з'ясування незрозумілих вам моментів у навчально-виховному процесі допоможуть запобігти виникненню конфліктних ситуацій, нерозуміння з боку вчителя, невдоволення школою дитини. Пам'ятайте - ви маєте право знати про всі тонкощі перебування вашої дитини в школі, про особливості перебігу навчально-виховного процесу в класі.

 

       У той же час  не забувайте і про почуття такту : не вривалися в клас під час уроку, не діставайте вчителя по телефону пізніше 9 години вечора. Ставлячи питання, не грубо і не починайте розмову з претензії: "А чому ви ?.."

 

 

       Запропонуйте вчителю співпрацю.  Класний керівник завжди потребує допомоги активних батьків. Виступи на батьківських зборах, допомога в організації походів та екскурсій, підготовка і проведення святкових вечорів - все це буде неповноцінним (іноді неможливим) без участі батьків. Не забувайте: таким чином ви не так робите послугу вчителю, скільки сприяєте тому, щоб перебування вашої дитини в школі було цікавим і незабутнім.

 

         Поважайте авторитет учителя  і не намагайтеся замінити його дитині. Недарма кажуть, що перша вчителька - як друга мама. Чи не ревнуйте дитини до неї, навпаки, намагайтеся підтримати цю "закоханість". Демонструйте повагу до класного керівника, розмовляючи з ним у присутності дитини. Пам'ятайте, що саме перший учитель формує ставлення учня до школи, навчання, іншим вчителям, які з'являться у нього в майбутньому.

 

 

        І ні в якому разі  не озивається негативно про вчителя при дитині ! Ваше суб'єктивна думка не повинно підірвати авторитет класного керівника, звести нанівець повагу дитини до нього. Інакше в майбутньому вам доведеться тільки розводити руками і дивуватися тому, що дитина не піддається ніякому впливу з боку педагогів.

 

      Будьте готові налагодити контакт з першою вчителькою вашої дитини з перших днів його навчання - і ви позбавите себе від багатьох проблем у майбутньому!

 


Поради батькам п’ятикласників

Рекомендовано листом МОН 

від 24.05.2013 №1/9-368

"Про організацію навчально-виховного 

процесу у 5-х класах загальноосвітніх 

навчальних закладів і вивчення 

базових дисциплін в основній школі"

 

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.
Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі. 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Яндекс.Метрика
Яндекс.Метрика

Наш прапор

прапор школи

Емблема школи

Наш гімн

Слова: Вакула О.Ф.

Є  В-Піщане на Сумщині рідній.

Школа невеличка посеред села.

Завітай до неї ти, подружися з дітьми,

Бо найкращі дні для нас – це шкільна пора

Ми гризем граніт науки, біологію вчимо,

Ну а точні всі науки гарно знаємо давно (2)

 

Любим рідну школу і усе навколо

Разом доглядаємо – дорослі і малі,

Не ламай стебельце, просить моє серце,

Краще нам в роботі, друже, ти допоможи.

І тоді нам усміхнуться  квіти радо з квітника,

І найкращі дні почнуться – веселися дітвора (2)

 

І хоч космонавти з нас не виростали,

До зірок далеких ми не летимо.

Та все ж головне те, щоб людьми ми стали,

Істину цю кожен знає з нас давним-давно.

Вчителі нам допоможуть перешкоди всі здолать

І тоді, ми запевняєм, буде все у нас гаразд. (2).